Nyheter

Chiquitas märkesbussar är tillbaka i London och de är elektriska!

Nyheter

juli 25th 2022 ・ 5 min läsning

London, Storbritannien – 25 juli 2022

Chiquita sätter tillbaka en sommarfavorit på Londons gator med sina banangula dubbeldäckarbussar. I år sätter den visuella kampanjen en hållbar twist på en London-ikon, med hjälp av elbussar för att minska koldioxidutsläppen på viktiga centrala transportvägar i hela staden från mitten av juli till mitten av augusti.

Detta är åttonde året i rad som Chiquita har deltagit i busskampanjen i London, som nu erbjuder varumärken möjligheten att stödja en plattform som vidtar åtgärder mot klimatförändringar. För första gången använder kampanjen sju gröna och koldioxidneutrala elbussar för att minska koldioxidutsläppen och luftföroreningarna. Bussarna går längs centrala och förorenande transportvägar i ett försök att maximera de ekologiska fördelarna med kollektivtrafik, samtidigt som de lyfter fram överlägsen smak och kvalitet och uppmuntrar den roliga sidan av ett hälsosamt liv. Bussarna kommer att bära Chiquitas karakteristiska gula och blåa färger, samtidigt som de levererar märkets roliga och lekfulla ton som resonerar med konsumenterna.

Chiquita är glada att återigen lysa upp Londons gator när vi rör oss mot hållbara alternativ samtidigt som vi fortsätter värdefulla traditioner. Vi var glada över att stödja den elektriska förändringen eftersom Chiquita har åtagit sig att skapa en hållbar framtid för konsumenterna i allt vi gör.

Peter Stedman, Chiquitas hållbarhetschef

Chiquita ägnar sig åt hållbara metoder i alla varumärkesinitiativ, inklusive dess partnerskap. När konsumenter tänker på Chiquita hoppas vi att de tänker på inte bara en välsmakande banan, utan på allt det goda som händer bakom vår Blue Sticker. Vårt mål är att kombinera två ikoner – Londons röda dubbeldäckarbuss och Chiquita-bananer för att ge en ljus färgklick till staden i ännu ett år.

John Cockle, Chiquitas försäljnings- och marknadschef, Storbritannien och Irland

Chiquita har varit ett lätt igenkännligt varumärke sedan 1944, när det introducerade sin världsberömda Chiquita jingle. Idag syftar Chiquita till att utbilda och informera konsumenterna om de näringsmässiga fördelarna med Chiquita-bananer och innovera hållbara metoder genom programmet Behind the Blue Sticker. Dessa ansträngningar säkerställer att Chiquita tillhandahåller bananer av högsta kvalitet samtidigt som de stöder en hållbar framtid för sina jordbrukssamhällen och konsumenter.

Gå med i Chiquitas community

  • Anpassade receptval: tillgång till avancerade filter, betygsätt recept, spara dina favoriter i ditt personliga bananutrymme.
  • Privilegierad tillgång till speciella giveaways och tävlingar
  • Ställ in dina kostpreferenser och spara dina mest omtyckta livsstilsartiklar.

Följ med oss!

Gå med i Chiquitas community och få tillgång till ditt personliga bananutrymme!

Copy link